Monday 14 April 2014

Flexibilita


      Pro všechny pole dancerky, cvičenky, kurzistky, lektorky, lektory atp. je důležitá určitá míra flexibility. Určitě je zde na místě, že více flexibility je lepší, než málo.

     
      Jsou prvky, které opravdu potřebují určitou míru flexibility. Například prvek jade (šňůra z hip holdu) a další. Těchto prvků je opravdu nepřeberné množství. Stačí navštívit stránky Pole Dance Dictionary (seznam různých serverů zde) a můžete se podívat, a případně podle toho trénovat a zkoušet. Na to, aby člověk získal flexibilitu, pokud ji nemá dostatečnou, může navštěvovat (a opravdu doporučuji) kurzy flexibility ve studiu, do kterého chodíte (chystáte se chodit). Lektorky vám rády poradí a podle toho, co se naučíte, můžete také trénovat doma. Trénuje se na šňůry, rozštěpy, trápí se záda na mostech, také se trénuje rovnováha, stojky a další modifikace těchto základních prvků.
     
      V poledancových studiích se také propaguje tzv. flexi challenge, což je "kartička" s určitými prvky, ve kterých se po nějaké době fotíte, abyste viděli, jaké děláte pokroky. Dělají to jak holky, tak kluci. Kartičku k náhledu přikládám :)
      Nemusíte se stresovat. Kartičky jsou opravdu především pro porovnání, jak se zlepšujete :) Já se ji také chystám konečně založit. Něco bych k tomu měla, ale ještě to není všecko.. tak uvidíme :)

      Pro ukázku jen přikládám svůj mikro pokrok. Bohužel nemám fotku ze začátku, kdy jsem k provazu měla tak daleko, že jsem netušila, že bych ho kdy vůbec ještě mohla udělat ! A to jsem ho neudělala nikdy předtím..






      První dvě fotky jsou ze začátku března 2014 a poslední ze 13.4.2014 s tím, že mezitím jsem moc necvičila (ano, přiznávám, necvičila jsem moc pravidelně) a na výše zobrazených úrovních jsem se pohybovala celou dobu. Jen dvakrát jsem levou nohu dosedla, a to bylo asi v polovině března. Jinak radím podkládat kolínko, opravdu to trošku bolí..
      Těším se, až budu mít svou kartičku.

A tady také jedna brutalitka pro inspiraci (vymyslela naše super lektorka Míša), při které jsme se všechny moc nasmály :) (příště to kolínko propnu, slibuju :) )



                                                                  Takže flexování zdar !!!!! :))




No comments: